Aranyhármas - egyszerű és hatékony megoldást kínál a gyermekek és felnőttek gerincproblémáira!


 Children's spinal protection

 

Fel
TORNA
PÁRNA
TÁSKA
Csatlakozás a programhoz

Our foundation's significant supporter in the profession is the Hungarian Department of Health.

 

 

EXERCISE + CUSHION+ SCHOOLBAG = THE GOLDEN THREE


Dr. Tóth János ortopéd főorvos levele a gyermekekhez (és természetesen a szülőkhöz, pedagógusokhoz)

 

Kedves Gyerekek!

  

Bizonyára többször is hallottatok már hátfájásra, derékfájásra panaszkodó felnőtteket, esetleg a családotokban is előfordult, hogy szüleiteknek vagy nagyszüleiteknek orvoshoz kellett fordulni gerincbetegség miatt. Képzeljétek el, hogy az egész csontváz és az ízületek területén jelentkező fájdalmak között a gerincpanasz fordul elő legtöbbször és a felnőtt emberek munkaképtelenségének is az egyik leggyakoribb oka a nyak-, a hát- és a derékfájás.

Ugye jó lenne megelőzni ezeket a kellemetlenségeket?  Én azt gondolom, hogy már gyermekkorban, az iskolába indulás időszakában van lehetőség erre és az egész iskolás időszakban figyelmet kell fordítani gerincünk védelmére!

Ahhoz, hogy egészséges felnőttekké váljunk, minden szervünk, így a gerinc fejlődésének a feltételeit is biztosítani kell. A gerinc szempontjából nagyon fontos, hogy szabályos alakúra formálódjon a hátunkon egy finom domborulat és a derekunknál egy enyhe homorulat. Oldalnézetből ez az alak biztosítja a helyes testtartás egyik feltételét. Természetesen, a gerincnek ezt a szabályos alakját és az ezzel kialakított testtartást izmaink segítségével tudjuk biztosítani, ezt azonban tanulni, gyakorolni és tudatosítani is kell.

Izmaink edzettségéhez és a helyes testtartás megtanulásához nélkülözhetetlen segítséget adhat a testnevelés órákon végzett tartásjavító torna, amelynek hasznosságát és eredményességét már sok iskolás gyereken elvégzett orvosi vizsgálat bizonyította. Iskolátokban a testnevelő tanárok rendelkeznek ezzel az anyaggal, fogadjátok szívesen tőlük és végezzétek szorgalmasan, s ha tetszik nektek, otthoni gyakorlásuk is lehetséges!

A másik fontos segítség a helyes testtartás kialakításához és gyakorlásához egy olyan ülőpárna, amelyik alakja nem a megszokott, hanem egy kicsit előre lejt a felszíne. Ennek az a szerepe, hogy ülésnél a medencétek kissé előre billenjen, és ez segít a deréktájon a szabályos homorulat kialakításához és ezzel a szabályos, egyenes üléshez. Ez olyan kedvező egyensúlyi helyzetet jelent, amikor a legkisebb a gerinc terhelése és ezt a helyzetet tartják meg a legkevesebb energiával a hát-és hasizmok. Tudnotok kell azt is, hogy egyébként az ülő testhelyzet a gerinc számára nagyon megterhelő, főleg akkor, ha nem egyenes, hanem kicsit behajlított derékkal ülünk. Ez pedig könnyebben előfordul a hagyományos vízszintes felületű széken vagy padon, mert ilyenkor a deréktáji izmok hamarabb elfáradnak. Az ékpárna tehát nagyon hasznos dolog! Ne felejtsétek el, hogy ülő helyzetben is lehet végezni olyan egyszerű gyakorlatokat, amelyek egyrészt frissítő hatásúak, másrészt a helyes testtartás beállításában és megtartásában segítenek. A mellékelt útmutató alapján végezhetitek órákon, szünetekben és természetesen otthon is.

A harmadik dolog, ami a gerincetek védelmét szolgálja: a könnyű iskolatáska. Mindig csak a legszükségesebb dolgokat hordjátok benne, és feltétlenül hátitáskát viseljetek! Az egyik kézben cipelt nehéz táska még oldalra is görbíti a gerinceteket és hamarabb lesz túlterhelés a következménye. Tehát a hátatokra szélesen simuló, a szükség és lehetőség szerint legkönnyebb táska vagy mindkét vállatokat átfogó hátizsák legyen az útitársatok!

TORNA – PÁRNA – TÁSKA: ez az Aranyhármas! Tőlük kapjátok meg azt a segítséget, amellyel gerincetek egészségét meg tudjátok őrizni. Éljetek a lehetőséggel!

 

Honlap Visszajelzés Keresés
Account number of the Golden Three Foundation: HU36-10100840-57492900-01000007
 
Copyright © 2006 The "Golden Three" Foundation for Spinal Protection